Rozvoj manažerských dovedností vedoucích pracovníků vysokých škol
lze zvolit jakékoliv vypsané termíny pro ředitele škol a jejich zástupce
10 dní: 8:30 - 16:00 hod. (80h DVPP)
44.000,- Kč bez DPH, 53.240,- Kč včetně DPH/osoba
Spusťte si video pro více informací k programu.
- 10-ti měsíční modulový rozvojový program cílící na klíčové manažerské kompetence vedoucích pracovníků vysokých škol
- uzavřená skupina max. 15 účastníků po celou dobu programu zajišťující bezpečné, otevřené a důvěrné prostředí pro sdílení zkušeností a využití rozvojové metody skupinového koučinku
- moduly programu ověřeny 20-ti letou zkušeností lektorů a mentorů z businessového i školního prostředí
- pouze 1 den v měsíci mimo pracoviště, prezenční forma výuky
- podrobná individuální zpráva z Development centre (psychodiagnostika osobnosti a pozorovatelné chování, silné stránky, rozvojové oblasti účastníka)
- 2 hodinové řízené diskuze s mentory a profesionály z praxe k tématům vedení a rozvoje lidí
- všechny moduly programu jsou akreditovány MŠMT jako DVPP, celkem 80 hodin akreditovaného vzdělávání s platností do 10.3.2025, od 1.9.2023 se již na tento typ programů akreditace nevyžaduje
- v ceně kurzu je celodenní strava (2 x coffee break a oběd)
- účastníci, kteří se nemohou ze závažných důvodů účastnit předem daných termínů, mají možnost se zúčastnit po dobu 3 let od zahájení programu jiného vypsaného termínu stejného (jednodenního) kurzu zdarma
Cíl kurzu
Posílení lídrovské role vedoucích pracovníků vysokých škol a osvojení si klíčových manažerských dovedností pro efektivní řízení jednotlivců a pracovních kolektivů.
Obsah kurzu
8 modulů po 8 výukových hodinách a 1 modul po 16 výukových hodinách, za každý modul zvlášť účastník obdrží osvědčení
Role lídra, principy vůdcovství
1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
- pochopení role manažera a vůdce
- zefektivnění manažerské práce, posílení produktivity, umění práce s cíli
- vyvažování manažerského stylu směrem k versatilitě
- porozumění a vlastní zhodnocení předpokladů pro vedení lidí – sebepoznání, poznání vedených pracovníků a optimální reakce na jednotlivé skupiny, umění využití všech znalostí a dovedností v praxi, vedení lidí dle situačních podmínek
identifikace vlastního manažerského stylu, citlivé využívání různých stylů vedení lidí podle situačních podmínek, znalost a využívání základních principů delegování, umění optimálního řešení různých manažerských situací, důraz na uplatnění versatility-univerzálnosti v stylu řízení - umění využít lidský potenciál a podpořit tvůrčím způsobem přemýšlející zaměstnance, kteří maximálně využijí svůj pracovní čas
- umění práce se skrytými znalostmi a schopnostmi zaměstnanců, pozornost bude věnována detailům
Obsah
Úvod do managementu
- role manažera, klíčové „hard“ a „soft“ skills, kompetenční model manažera, měření efektivity manažerské práce, dosahování výsledků prostřednictvím druhých
Leadership vs. management
- předpoklady pro vedení lidí, znalost sebe sama, znalost zaměstnanců, znalost manažerských metod a technik, styl řízení přizpůsobený situaci, manažer a charisma, versatilní styl řízení, kontinuita vedení lidí
- efektivní postupy a chování manažera, role vůdce, zvyšování vlastní produktivity, vytváření řešení a výzev, motivace lidí a týmů
Vedení vysoce výkonných pracovníků a pracovních týmů
- zaměření vedení na versatilitu – univerzálnost, operativní vs. strategické zaměření, sebeprosazující vs. zapojující styl řízení, situační vedení, tvorba cílů, dodržování termínů, efektivita manažerské práce
Dynamika leadershipu v týmovém prostředí, práce se změnou
- týmová spolupráce, řešení vnitřních a vnějších problémů, práce s pravidly týmu, role členů týmu, vyvážení týmu směrem k vyšší produktivitě, chemie vztahů, vytváření hodnoty s týmem
Koučovací přístup ve vedení lidí
- principy koučování, Proč koučování funguje? Jaké dveře otevírá v rámci leadershipu?, manažer vs. kouč, koučovací pozice, funkce mozku, 4 fáze učení, vlastnosti efektivního kouče, prvky vztahu mezi klientem a koučem
- základní principy a předpoklady výsledkově orientovaného přístupu v koučování
- nástroje a techniky využívané v koučování, otevřené otázky, logické úrovně jako koučovací rámec a proces, rámec typu „Představte si“, škálování
- techniky týmového koučinku (Disney strategie, hodnoty týmu, apod.)
Efektivní komunikace a asertivita
1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
- osvojení efektivních komunikačních dovedností k tomu, aby účastníkům pomohly zlepšit pracovní vztahy s žáky, rodiči, kolegy a ostatními účastníky komunikačního procesu
- umění identifikovat charakteristické rysy jednotlivých komunikačních stylů a efektivně využívat vlastní komunikační dovednosti k dosažení svých cílů
- poznání možnosti svých i kolegů, rodičů, apod. v komunikačním chování z hlediska transakční analýzy a umění lépe reagovat na vysílané signály tak, aby se předcházelo nedorozuměním v komunikaci a komunikační styl postupně směřoval na komunikaci partnerskou
- osvojení si základních asertivních dovedností a asertivního řešení konfliktů
- uvědomění si role motivace a emocí v komunikačním jednání a umění adekvátně zvolit patřičný komunikační styl tak, aby účastníci budovali pozitivní mezilidské vztahy
Obsah
1. Životní role
- transakční analýza, komunikace „rodič – dospělý – dítě“ (analýza vlastního komunikačního chování), vyjednávání s lidmi z různých rolí, adekvátní odezvy na přijímané chování, předcházení konfliktům a nedorozuměním v komunikaci
- předcházení nedorozuměním a konfliktům v komunikaci, styly řešení konfliktů, emoce a konflikt, rozpoznání zárodků konfliktů, odstranění příčin
2. Problémy sebeprosazení
- asertivní komunikační styl jako hlavní nástroj partnerské komunikace, analýza míry asertivního přístupu v komunikaci
- problémy sebeprosazení, pravidlo 3P, komunikační chování manipulativní, pasivní, agresivní a asertivní, asertivní lidská práva
3. Jednoduché asertivní reakce
- reakce zpětnou vazbou, vyjádření a přijetí komplimentu, asertivní ne, schopnost žádat, na co máme právo – gramofonová deska, umění požádat o laskavost, technika otevřených dveří, negativní dotazování, zásady partnerské komunikace, asertivní řešení konfliktů
4. Metoda asertivních obligací = závazků
- jednání s partnery v častém osobním styku, tvorba vztahu, komunikace a emoce, videotrénink získaných dovedností, asertivní rozhovory, důraz na partnerství v komunikaci, styl výhra-výhra
Efektivní zpětná vazba, motivace a sebemotivace
1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
- poznání pravé síly pochvaly
- osvojení si umění pochvalu a uznání dávat i přijímat
umění identifikovat, kde ve struktuře potřeb a motivů nastupuje motivační účinek pochvaly, jak správně pochvalu dávkovat a vyjadřovat - osvojení dovednosti průběžného hodnocení pracovníků, kde pochvala a uznání stejně jako konstruktivní kritika hrají nezastupitelnou, přesto často opomíjenou roli
- poznání, kdy a jak poskytovat zpětnou vazbu svým nadřízeným
- získání dovednosti pro vedení zpětnovazebných rozhovorů
- poznání, jak sám sebe motivovat a proč je to důležité v rámci osobního rozvoje i psychické rovnováhy
Obsah
Motivační účinek zpětné vazby (pochvaly, uznání, konstruktivní kritiky)
- základní vlivy působící na pracovníka při podávání žádaného výkonu (vliv schopností, pracovních podmínek a motivace), obecná teorie motivace, potřeby, které lze pochvalou a uznáním trvale uspokojovat, motivační struktura potřeb A. H. Maslowa a motivačně-hygienická teorie F. Herzberga (rozčlenění motivačních faktorů, které přímo ovlivňuje vedení organizace, nadřízený, čím je motivován pracovník sám), principy motivace 21. století, diamant hodnot
Oboustranná zpětná vazba v organizačním kontextu
- podpora komunikace „zespodu“, otevřená komunikace a místo pro zpětnou vazbu k nadřízeným, formy zpětné vazby v organizaci
Umění zpětné vazby (jak vyjádřit a přijmout uznání, pochvalu, kritiku)
- formy vyjádření pochvaly, slovní, mimoslovní, jiné, na co si dát při pochvale pozor, jak přijímat pochvalu, uznání, asertivní postoj k pochvale, podmínky a zásady poskytování zpětné vazby, motivace a sebemotivace k rozvoji, odhalení rezerv na základě poskytování zpětné vazby, negativní zpětná vazba, co by zpětná vazba neměla obsahovat
Průběžné hodnocení pracovníka – pravé místo pro pochvalu
- zásady pro podávání pochvaly při hodnocení, aktivní naslouchání, správné dávkování pochvaly, reakce chváleného na pochvalu a jak na ně jako nadřízený reagovat
Jak říkat v motivačně-hodnotícím pohovoru „nepříjemné věci“, jak kritizovat?
- prospěšná kritická, negativní zpětná vazba versus nepříliš užitečná kritická, negativní zpětná vazba, zařazení kritické části v pohovoru, její fáze, práce s emocemi a námitkami hodnoceného, přeladění, projednávání nepříjemných osobních záležitostí, apod.
Asertivní minimum jako základ pro rozšířenou zpětnou vazbu
- vedení konfliktních rozhovorů mezi spolupracovníky, nadřízeným a podřízeným, asertivní obligace jako způsob podávání zpětné vazby ve stálých vztazích
Sebemotivace a osobní rozvoj
- inspirace, práce s vizí, vliv zpětné vazby na osobní hodnotu člověka, místo kontroly – vnější, vnitřní, jak se v něm lišíme a co to pro nás znamená
Hodnocení zaměstnanců, kompetenční model školy
1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
- definování jednotlivých fází hodnotícího rozhovoru, včetně dohody o cílech a rozvoji pracovníka
- uvědomění si vlivu hodnocení na motivaci a sebemotivaci zaměstnanců
- nácvik efektivního vedení rozhovoru a odhalení rezerv v současné praxi hodnocení zaměstnanců
- propojení koncepce hodnocení zaměstnanců na organizační a osobní cíle, jejich sladění
- aplikace zásad zpětné vazby
- zjištění, jak lze pomocí hodnocení zaměstnance uspokojovat hned několik jeho motivačních potřeb
- efektivní zvládání zátěžových nebo kritických momentů v rozhovoru
- ovládnutí technik vedení úspěšného rozhovoru
- tvorba kompetenčního modelu školy
Obsah
Cyklus řízení pracovního výkonu, od formální přípravy hodnocení k jeho praktickému uplatňování
- definování role pracovníka, dohoda o pracovním výkonu (cílech výkonu), plán osobního rozvoje, prozkoumání a posouzení pracovního výkonu, hodnocení zaměstnanců jako součást koncepce řízení pracovního výkonu v organizaci, smysl hodnocení, jaké výstupy lze očekávat, jak s nimi dále pracovat
- kdo je hodnotitelem, příprava hodnotitelů, příprava hodnocených, časování hodnocení, formální a neformální setkání za účelem hodnocení zaměstnanců, role vedoucího, role hodnoceného
Jak vést účinný motivačně-hodnotící rozhovor
- místo konání – domácí půda hodnotitele, hodnoceného, neutrální půda, výhody, nevýhody, uspořádání a rozsazení, fáze motivačně-hodnotícího rozhovoru, dohoda o cílech a osobním rozvoji, příležitost pro emoce a reakce na ně, hodnotitelské chyby
- podmínky a zásady poskytování zpětné vazby, jak správně zacházet s pochvalou a uznáním, motivace a sebemotivace k rozvoji, odhalení rezerv na základě poskytování zpětné vazby, negativní zpětná vazba, co by zpětná vazba neměla obsahovat
- využití koučovací procesů a technik při poskytování zpětné vazby a tvorbě pracovních a rozvojových cílů
- jak říkat v motivačně-hodnotícím rozhovoru „nepříjemné věci“?, prospěšná kritická, negativní zpětná vazba versus nepříliš užitečná kritická, negativní zpětná vazba, zařazení kritické části v rozhovoru, její fáze, práce s emocemi a námitkami hodnoceného, přeladění, projednávání nepříjemných osobních záležitostí, technika vedení rozhovoru – odpovědnost za motivačně-hodnotící rozhovor, pravidla pro vedení rozhovoru, jak správně zacházet s námitkami, technika aktivního naslouchání jako stěžejní pilíř efektivnosti rozhovoru, technika kladení otázek
Kompetenční model školy
- náhled na současnou situaci a potřeby v oblasti řízení výkonu lidí a rozvoje jejich kompetencí, definice současného stavu a požadavků na budoucí výkon
- vytvoření nové koncepce a obsahové náplně popisů pracovních míst a specifikace pracovního místa podle aktuálních potřeb – pokud to bude žádoucí
- definice kompetenčního modelu pro každou typovou pozici (pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníci)
- nalezení způsobu měření kompetencí
- vytvoření vazby z popisu pracovních míst a kompetenčního modelu do systému hodnocení zaměstnanců, popř. odměňování (revize – tvorba hodnotícího formuláře, dohody o pracovních a rozvojových cílech, vazba systému hodnocení na odměňování, metodika hodnocení, apod., kariérové plánování)
Nácvik vedení hodnotícího rozhovoru dle specifických kritérií a metodiky školy
Osobní rozvoj lídra
2 dny, 16 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
- lepší porozumění a poznání sebe sama a toho, jak působím na druhé lidi, eliminace chyb při posuzování spolupracovníků, díky tomu jejich lepší poznávání a hodnocení, vlastní posouzení úrovně klíčových manažerských kompetencí a schopnost zaměřit svůj další rozvoj na ty stránky osobnosti, které ještě nedosahují požadované úrovně
- znalost silných a slabých stránek dle kompetenčního modelu lídra/ředitele školy, aktivní práce na vlastním rozvoji díky individuálnímu koučinku
- posílení zralosti osobnosti, sebepoznání, nadhledu a charisma i autority osobnosti ředitele školy/zástupce ředitele školy
- získání jednoduchého návodu, jak najít společný jazyk s druhými lidmi a zlepšit mezilidské vztahy se svými kolegy, přáteli a blízkými
Obsah
Sebepoznání jako elementární předpoklad úspěšné komunikace a budování vztahů s druhými lidmi, poznávání druhých
- vlastní osobnost jako základní komunikační nástroj, zdroje sebepoznání, zdravé sebepojetí, osobní potenciál, kompetenční model ředitele školy, Johari okénko, vlastní hodnota člověka, první dojem, únik od nepříjemných pocitů, práce s prožitky ve vztahu k ostatním
- dosahy sebepoznání do komunikačního chování jedince, poznávání druhých
Typologie osobnosti MBTI a profesní orientace, možnosti jejich využití v osobním rozvoji
- osobnostní typologie MBTI – podstata, dosahy, užitečnost pro vlastní sebepoznání, popis preferencí extroverze-introverze, smysly-intuice, myšlení-cítění, rozhodování-vnímání, kognitivní styly, 16 osobnostních typů a jejich charakteristika, kvadranty, temperamenty a doporučení pro osobní rozvoj, dosahy typologie do práce týmu, interpretace pro zaměstnance, využití informací z typologie pro koučování, v rozvoji kariéry
- kariérové kotvy, profesní typ osobnosti, osobní potenciál, akční plán osobního rozvoje
Kompetenční model manažera
- kompetence a její složky, vyžadované manažerské kompetence, rozvoj manažerských kompetencí, manažerské role a typy
Management osobního rozvoje
- identifikace silných a slabých stránek, možnosti sebeřízení, základní principy koučování, supervize, plánování osobního rozvoje, kladení si postupných cílů a jejich vyhodnocování
Development centre se zpětnou vazbou k výsledkům, vytvoření individuálního plánu osobního rozvoje jako vstupních cílů do koučování
Individuální koučink zaměřený na identifikované rozvojové oblasti ředitele školy/zástupce ředitele
Týmová práce II. – Belbinovy týmové role
1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
- poznání, porozumění a aplikace týmových rolí v rámci pracovního zařazení, s dosahy do rozvoje zaměstnanců i pracovních týmů na základě interpretace zpráv ze systému Belbin Interplace
- zlepšíte osobní a týmovou efektivnost (dokážete rozpoznat případné nedostatky ve výkonu týmu při absenci určité role a budete vědět, kdo z týmu na nejlepší předpoklady chybějící roli v týmu převzít)
- získáte reálný obraz o tom, jak tým spolupracuje a jak nejlépe přidělit úkoly členům týmu tak, abyste maximálně využili týmový potenciál a týmová produktivita rostla
- prozkoumáte chemii týmových rolí vždy mezi dvěma jednotlivci v týmu
- obdržíte individuální zprávu pro každého člena týmu a zprávy o týmu, které vám pomohou efektivně týmy vyvážit, zvýšit produktivitu, morálku v týmu, zefektivnit komunikaci a urychlit inovace
Obsah
Přivítání, představení programu, kreativní představení účastníků, motivace, naladění, pozvolné vplynutí do programu, odbourání bariér
Úvodní vstup do teorie – Belbinova teorie týmových rolí, podrobné představení všech 9 týmových rolí, jejich vztahů, silných stránek i přípustných slabin, síla týmu, vyvážení týmu, dosahy pro naši společnou práci
- aktivita demonstrující plusy a mínusy týmové práce, využití krátkých interaktivních cvičení k nalezení a potvrzení vlastních týmových rolí i rolí kolegů v týmu
Dynamicsy a problem solvingové aktivity – zážitková cvičení k posílení týmových procesů s hlubší zpětnou vazbou jak individuální, tak týmovou a s využitím znalostí týmových rolí v praxi, při plnění konkrétních týmových úkolů
Individuální a týmové zprávy, jejich interpretace, vyváženost týmových rolí v týmu, slabá místa týmu, poradenská pomoc při zvyšování příspěvků jednotlivých členů týmu i týmu jako celku – práce s celou skupinou účastníků po individuální konzultaci k výsledkům
Pyramida týmové identity – metoda umožňující identifikovat jasnou týmovou identitu a navenek rozpoznatelný profil týmu posilující pocit sounáležitosti všech jeho členů (koučovací technika)
Opačné týmové role, produktivita týmu, možnosti jejího zvyšování
- zaměření na tým, úkol a jednotlivce, plnění úkolu dle výkonových ukazatelů, růst výkonnosti na základě znalosti týmových rolí a jejího efektivního využití v procesu výroby, zaměření na silné stránky členů týmu a účinné vedení, skupinová zpětná vazba na základě prvotního sebehodnocení týmu
Doporučení pro práci týmů, pro zefektivnění komunikace mezi jednotlivými členy týmu, pro vůdce týmu, jaké manažerské styly by měl v týmu uplatňovat, apod.
Time management
1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
- pochopení důležitosti správného plánování času, ovládnutí základních principů plánování času
- odhalení rezerv v časovém harmonogramu a uchopení požíračů času
- umění práce s prioritami
- získání dovedností pro práci s cíli
- povědomí, jak optimálně čas vyrovnávat v rámci týdne
- uvědomění si svých silných a slabších stránek, tvorba akčního plánu vlastního seberozvoje
Obsah
Time management
- pochopení obsahu definice Time management, vlastní revize svého zacházení s časem, identifikace charakteristik špatného Time managementu, pochopení důležitosti správného Time managementu, pasti prokrastinace (chorobného odkládání)
Sebeřízení
- objasnění hlavních priorit v řízení času, pochopení důrazu na hodnoty a životní cíle od pouhého papírového plánování, identifikace silných a slabých stránek, možnosti sebeřízení
Pracovní typy
- seznámení s typologií pracovních stylů chování a jejich souvislosti s Time managementem, identifikace vlastního osobnostního typu, možnosti, jak efektivně v závislosti na typu osobnosti řídit svůj čas, zloději času
Cíle, aneb kam chceme dojít
- protnutí bludného kruhu bezcílnosti, pochopení, jak cíle správně stanovovat, ovládnutí technik k stanovení priorit, k hledání efektivních
- činností a k časovému rozložení jednotlivých aktivit, matice plánování času, zvládnutí požíračů času, výsledkový vs. problémový rámec, filtry
- vnímání a jak s nimi v realitě pracovat
Plánovací pomůcky a zásady plánování
- plánovací pomůcky, diář a způsob používání – osobnostní nastavení systému práce s časem
zásady týdenního plánování, proč pracovat s prioritami, aplikace na vlastní Time management
prokrastinace a jak na ní, systém TODO Today
Delegování
- stupně delegování, efektivní zadávání úkolů, úloha delegování v řízení času, případová studie – Neschopný šéf
Stress management
1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
Cílem workshopu je poskytnout účastníkům nástroje a procesy, včetně základního know-how k efektivnímu stanovení osobních, pracovních a životních cílů tak, aby se aktivoval jejich vnitřní potenciál a docházelo u nich k pozitivním změnám a celkové rovnováze, tj. k efektivními přístupu v řízení stresu.
Obsah
Princip vlivu stresu na fyzickou a psychickou rovnováhu, odlišení eustresu a distresu
- „varovné“ indikátory nerovnováhy
- pozitivní a negativní důsledky stresu, stresory v pracovním prostředí, prevence stresu
Nízká odolnost vůči stresu, Riemanův kříž – typy osob ve stresové situaci a co potřebují pro rovnováhu
- syndrom vyhoření, jeho etapy, co dělat při jeho ohrožení, workholik vs. špičkový pracovník, v čem je rozdíl
Hodnoty vs. předsudky, klíčové hodnoty a motivace člověka
- kvadranty štěstí – Diamant hodnot (IQ, já-Q, EQ, my-Q) – vyváženost motivace a zaměření člověka
- zaměření na problém vs. zaměření na řešení – principy výsledkově orientovaného přístupu jako základu pro psychickou rovnováhu
- stanovování cílů osobních, pracovních, životních, proč musí být pozitivní?
- motivace 21. století, diverzita, sladění práce a soukromí – principy a požadavky „nové“ doby
Work-Life Balance
- kolo životní rovnováhy, identifikace oblastí, které nejsou v rovnováze a kroky k jejich vyvážení
- psychická odolnost a její dlouhodobé utváření – Protistresové minimum (asertivita, práce s časem – principy Time managementu vs. prokrastinace, relaxace a potřeba smyslu, maximalizace podpory a minimalizace omezení na cestě k cíli, práce se sebeúctou a sebejistotou)
- Core Quadrant – vyvážení silných stránek v osobním rozvoji
- princip otevřené linie, proč jít ve vizi ještě dál, aneb co dělat, když jsme v pasti a máme pocit, že nic nemůžeme změnit? (SOME-BEGIN-BEST-SYSTEM strategie)
Koučovací techniky v práci pedagoga
1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP
termín: volba dle aktuálních vypsaných termínů pro ředitele škol a jejich zástupce
Cíl
Cílem kurzu je poskytnout pedagogům a vedoucím pracovníkům z řad zaměstnanců organizace základní know-how z oblasti koučovacího přístupu a koučovacích technik tak, aby je mohli variabilně uplatňovat ve své pedagogické práci, ve vedení lidí a v komunikaci a jednání s rodiči a dalšími partnery školy.
Obsah
Principy koučování
- Proč koučování funguje? Jaké dveře otevírá? Pedagog vs. kouč, manažer vs. kouč.
- Koučovací pozice
- Prvky vztahu mezi klientem (žákem, rodičem) a koučem (pedagogem)
Základní principy a předpoklady výsledkově orientovaného přístupu v koučování
- Navázání vztahu
- 4 plánovací otázky
- Výsledkový rámec
- Stanovování cílů, systém Být-Dělat-Mít-Proč?
- Smysl života, hodnoty, vize, mise – cíle a aktivity – Kolo rovnováhy
- Základní náčrt koučovacího setkání
Nástroje a techniky využívané v koučování
- Otevřené otázky
- Logické úrovně jako koučovací rámec a proces
- Otevřená linie pro dosahování změny – some/begin/best/system
- Pozice vnímání pro vyvážené rozhodování
- Vedení koučovacích rozhovorů – nácvik
Techniky týmového koučinku (Disney strategie, apod.)
- 4-kvadrantové myšlení – týmová práce na projektu
Kurz kombinuje praktický nácvik využití koučovacích technik a teoretické přístupy vycházející z mezinárodních standardů ICF (International Coach Federation). Účastníci kurzu aplikují principy vedení např. koučovacích rozhovorů na sobě v párech či skupinách tak, aby si dobře ukotvili koučovací pozici a efektivně využívali všech nástrojů koučovacích technik. Efekty koučování si zažívají sami na sobě, tato zkušenost je velmi cenná při vedení koučovacích rozhovorů s žáky, rodiči či dalšími zaměstnanci organizace. Kurz je doplněn i několika technikami z oblasti týmového koučinku.
Lektor
Ing. Mgr. Ilona Mičková, PCC
Majitelka, lektorka a konzultantka managementu, profesionální certifikovaný kouč
» více informacíIng. Marcela Hirš
Lektorka, mentorka, konzultantka managementu a certifikovaný kouč
» více informacíMentoři
PhDr. Lech Nierostek, Ph.D.
» více informacíMgr. Miroslav Všetečka
» více informacíMgr. Renáta Fialová
» více informacíMgr. Bc. Martina Holubová
» více informacíPro více informací o kurzu nás neváhejte kontaktovat:
ilona.mickova@proudaktivit.cz+420 720 402 520