Osobní rozvoj pedagoga, místo konání NOVÝ JIČÍN

17.10.,14.11. a 12.12.2024, 3 dny: 8:30 - 16:00 hod. (24 hod. DVPP)

12.000,- Kč bez DPH, 14.520,- Kč včetně DPH/osoba


 

  • 3 oddělené dny interaktivního workshopu se skupinovým koučinkem, který účastníky aktivně vtahuje do realizace změn v chování, myšlení a postojích (1 den v měsíci, prezenční forma, čas v mezidobí na plnění akčních kroků)
  • zážitky vlastního sebeuvědomění v interakci s druhými lidmi, zhodnocení nastavení mysli a rozhodnutí ke konkrétním změnám, které jsou pro jedince trvale udržitelné a směřují k pozitivní vizi, nadhledu a motivaci v práci
  • součástí je 360° zpětná vazba při identifikaci týmových rolí, čeho si na mně ostatní cení, jak bych mohl/a efektivněji přispívat v oblastech svých silných stránek (21 stránková originální zpráva ze systému Belbin Interplace, UK – inovovaného), ¾ hodinová individuální online konzultace k výsledkům, nastavení rozvojových oblastí, možností změn
  • celkem 24 hodin DVPP
  • v ceně kurzu je celodenní strava (2 x coffee break a oběd)
  • účastníci, kteří se nemohou ze závažných důvodů účastnit předem daných termínů, mají možnost se zúčastnit po dobu 3 let od zahájení programu jiného vypsaného termínu stejného (jednodenního) kurzu zdarma

Cíl kurzu

Osobní spokojenost účastníků, vyváženost, optimismus a flexibilní přístup ke změnám při zastávání všech rolí, ve kterých se pedagog ve své praxi nachází, jako jsou např. odborník, vizionář, hybatel změn, mentor, autorita, rádce, vzor, apod. a v neposlední řadě i dobrý kolega v týmu sborovny.

Kontaktujte nás

Obsah kurzu

3 kurzy po 8 výukových hodinách, za každý kurz zvlášť účastník obdrží osvědčení


Pozitivní myšlení

1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP do 10.3.2025
termín: 17.10.2024

Zobrazit podrobnosti

Cíl

  • otevření mindsetu (nastavení mysli) účastníků pro pozitivní myšlení a celkový optimistický přístup v pracovní i osobní oblasti
  • získání nástrojů, které pomáhají měnit postoj a vnímání reality tak, aby ji prožívali jako příležitost, směřovali k výsledku a trvale budovali rovnováhu, zdraví, spokojenost a pozitivní vztahy s okolím

Obsah

Síla a moc pozitivního myšlení

  • co je pozitivní myšlení a jak ho chápat, vliv na situaci, možnost volby, přerámování jako základní technika neurolingvistického programování, výsledkový vs. problémový rámec (soutředění na řešení vs. soustředění na problém), zaměření na šíři možností, přebírání vlastní zodpovědnosti za náhled na situaci, tvorba vědomých rozhodnutí, kauzální myšlení a jeho pasti (opravdu příčina ve všech oblastech vyvolává jasný důsledek?), využití svobodné volby a kreativity, fyzické a psychické výhody pozitivního myšlení

 

Techniky na změnu stereotypu myšlení, jak si držet nadhled, optimistický postoj trvale

  • automatické myšlenky, negativní předpovědi, proč a před čím nás chrání, experimentování s novým chováním, aneb jak na negativní předpovědi a myšlenky, Pozice vnímání – jiné pohledy měnící myšlení, využití pozitivní vizualizace žádoucího stavu, technika Představ si, že…, asociovaný (s emocemi) vs. disociovaný (bez emocí) stav myšlení – ochrana před nepříjemnými emocemi, konflikty, negativním prožíváním reality, pozivní smyčka myšlení, nástroj Inner-game – vědomé překlápění negativních podnětů na neutrální či pozitivní, podmíněný předpoklad a nový konstruktivní pohled

 

Budování spokojenosti, motivace a úspěchů v osobní i pracovní oblasti, vliv pozitivního myšlení na zdraví, tvorbu vztahů i celkovou životní spokojenost

  • diamant hodnot – kvadranty štěstí, vytváření trvale udržitelného štěstí v oblastech smyslu, výsledků, ve vztazích a v odkazu, hledání zdrojů klidu a rovnováhy, nízkého psychického i fyzického napětí, které dlouhodobě podporuje zdraví, vyvážené vztahy a užívání si života v plné šíři a bohatosti, optimismus jako emoce i převažující životní nastavení (nálada), sebenavigování k pozitivnímu myšlení, pozitivní myšlení v rámci kultury školy, vliv na vztahy v týmu, pozitivní leadership

Aktivní přístup ke změnám

1 den, 8 výukových hodin

termín: 14.11.2024

Zobrazit podrobnosti

Cíl

  • otevření mindsetu účastníků pro změnu – interaktivní workshop, ve kterém si účastníci pomocí celé řady aktivit, modelových situací, koučovacích technik, práce na vlastních úkolech ověří úroveň svých schopností v oblasti práce se změnou, získají individuální i skupinovou zpětnou vazbu k tomu, kde jsou nyní a kam by ve svém rozvoji při řízení změny měli směřovat
  • získání a ověření nástrojů, které pomáhají řídit změnu při práci s různými zainteresovanými stranami

Obsah

Můj přístup ke změně

  • role lídra změny, úspěšné a neúspěšné projekty, motivy, hodnoty, postoje, výsledkový vs. problémový rámec, proaktivní vs. reaktivní chování, flexibilita, motivace k utváření, jazyk změny, vzorec změny, změna a výkonnost

Základy emoční gramotnosti

  • co nám emoce hovoří, jak ovlivňují naše chování, role emocí ve změnovém řízení, emoce jako energie ke konkrétní specifické reakci, trsy emocí, podrobné prozkoumání emocí vyskytujících se ve změnovém řízení (např. strach, obava, hněv, nostalgie, naléhavost, akceptace, pýcha, nadšení, inspirace, spokojenost, apod.), navigování emocí ke změně, emoce a lídrovství, hot buttons (emoční spouštěče) a reakce na ně

Nástroje pro komunikaci a motivaci změny při práci se zainteresovanými stranami

  • rozhovory otevírající myšlení, technika otevřené linie, technika rychlých zdrojů pro změnu, Disney strategie pro generaci nápadů, podnětů a práci s nimi

Týmová práce II. – Belbinovy týmové role

1 den, 8 výukových hodin, kurz akreditován MŠMT jako DVPP do 10.3.2025

termín: 12.12.2024

Zobrazit podrobnosti

Cíl

  • poznání, porozumění a aplikace týmových rolí v rámci pracovního zařazení, s dosahy do rozvoje zaměstnanců i pracovních týmů na základě interpretace zpráv ze systému Belbin Interplace
  • zlepšíte osobní a týmovou efektivnost (dokážete rozpoznat případné nedostatky ve výkonu týmu při absenci určité role a budete vědět, kdo z týmu na nejlepší předpoklady chybějící roli v týmu převzít)
  • získáte reálný obraz o tom, jak tým spolupracuje a jak nejlépe přidělit úkoly členům týmu tak, abyste maximálně využili týmový potenciál a týmová produktivita rostla
  • prozkoumáte chemii týmových rolí vždy mezi dvěma jednotlivci v týmu
  • obdržíte individuální zprávu pro každého člena týmu a zprávy o týmu, které vám pomohou efektivně týmy vyvážit, zvýšit produktivitu, morálku v týmu, zefektivnit komunikaci a urychlit inovace

Obsah

Přivítání, představení programu, kreativní představení účastníků, motivace, naladění, pozvolné vplynutí do programu, odbourání bariér

 

Úvodní vstup do teorie – Belbinova teorie týmových rolí, podrobné představení všech 9 týmových rolí, jejich vztahů, silných stránek i přípustných slabin, síla týmu, vyvážení týmu, dosahy pro naši společnou práci

  • aktivita demonstrující plusy a mínusy týmové práce, využití krátkých interaktivních cvičení k nalezení a potvrzení vlastních týmových rolí i rolí kolegů v týmu

 

Dynamicsy a problem solvingové aktivity – zážitková cvičení k posílení týmových procesů s hlubší zpětnou vazbou jak individuální, tak týmovou a s využitím znalostí týmových rolí v praxi, při plnění konkrétních týmových úkolů

 

Individuální a týmové zprávy, jejich interpretace, vyváženost týmových rolí v týmu, slabá místa týmu, poradenská pomoc při zvyšování příspěvků jednotlivých členů týmu i týmu jako celku – práce s celou skupinou účastníků po individuální konzultaci k výsledkům

 

Pyramida týmové identity – metoda umožňující identifikovat jasnou týmovou identitu a navenek rozpoznatelný profil týmu posilující pocit sounáležitosti všech jeho členů (koučovací technika)

 

Opačné týmové role, produktivita týmu, možnosti jejího zvyšování

  • zaměření na tým, úkol a jednotlivce, plnění úkolu dle výkonových ukazatelů, růst výkonnosti na základě znalosti týmových rolí a jejího efektivního využití v procesu výroby, zaměření na silné stránky členů týmu a účinné vedení, skupinová zpětná vazba na základě prvotního sebehodnocení týmu

 

Doporučení pro práci týmů, pro zefektivnění komunikace mezi jednotlivými členy týmu, pro vůdce týmu, jaké manažerské styly by měl v týmu uplatňovat, apod.

Celý obsah programu v .pdf

Lektor

Ing. Mgr. Ilona Mičková, PCC

Majitelka, lektorka a konzultantka managementu, profesionální certifikovaný kouč

» více informací

Pro více informací o kurzu nás neváhejte kontaktovat:

ilona.mickova@proudaktivit.cz
+420 720 402 520

Nebo se můžete rovnou přihlásit

Závazná přihláška

Celé jméno (včetně titulů) *

Telefon *

Email *

Adresa (vysílající organizace/školy)

DIČ

Poznámka